Monday, February 25, 2013

Kisah Aku dan Cik Sihat


" Cik Sihat, awak nak pergi mana tu?,"

" Nak gi jalan-jalan jap. Tak tau bila saya balik,"

" Lama ke awak nak pergi? Awak nak pergi mana ?Kenapa awak nak pergi tinggalkan saya ," tanyaku bertalu-talu.

" Tgoklah saya balik bila. Saya pun tak tahu. Saya pergi untuk kebaikan awak dan saya," kata Cik Sihat tanpa berpaling.

" Untuk kebaikan saya?," kata-katanya membuatku terfikir.

" Kehilangan saya untuk sementara akan membuat awak menghargai kewujudan saya," kata  Cik Sihat lalu melangkah perlahan.

Ku tersentak. Apakah aku telah mengabaikan Cik Sihatku ini?

" Cepat balik tau. Jangan pergi lama-lama," jeritku melihatkan Cik Sihat yang kian jauh daripada aku.

Keluhan beratku lepaskan. Aku tak mampu hidup dengan baik tanpanya. Aku harap dia akan cepat-cepat habis merajuk.

"Cik Sihat, baliklah. Dah seharian awak pergi. Seharian ini jugaklah, hidup saya tak teratur.Allah, kembalikan dia padaku," doaku sebelum menelan ubat selesema.


Sekian, cerita Aku dan Cik Sihat.




Jaga cik Sihat or encik Sihat anda semua sebelum dia merajuk.

bebelanjiwa: serius tak nak sakit. Nak dekat exam ni. Hari Khamis dan Sabtu ni. huhu.

Hauri Islam
Irbid, Jordan

No comments:

Post a Comment