Monday, February 23, 2015

POHON BUNGA MERAH


Tiap kali musim bunga, bila keluar dari pintu Athar Jamiah , merahnya pohon ini menarik hati. Cantik. Sangat.

Sanggup ambil gambar banyak-banyak. Entah rasa macam cantik gilerr.

Satu hari, keluar dari pintu jamiah macam biasa. Tengok pohon merah dah hilang.

Dah kena tebang. Sedih juga lah, tapi taklah sampai nak nangis. Nangis sebab pokok kena tebang, nanti orang kata tak betul pulak. Tapi rasa dia tu sedihlah, tak tahu nak jelaskan macam mana.

Bila tiba masa, semua yang ada di sekeliling kita akan hilang. Pasti. Semua yang ada akan pergi dan berganti. Lumrah hidup.


Bila kamu bahagia bertemu sesuatu, kamu harus tahu kamu harus bersedia untuk sakit ketika berpisah dengan sesuatu itu. 

Bila kita suka melihat daun hijau merendang , kita bersedia untuk melihat daun tersebut kering dan gugur lalu lenyap bersatu dengan tanah.

That's life, my friend.

Tiada yang kekal.

Pohon je pon kan, tapi tulah. Kalau kita tak boleh nak hargai benda yang kecil macam pohon yang cantik ini ( pada pandangan saya lah ), macam mana kita nak hargai benda yang besar.


Our life gonna be colourful everyday, if we can smile and happy even for a tiny and simple thing.

Your happiness will start if you start to appreciate little things in your life.


Nikmati, syukuri. InsyaAllah, Allah akan terus bagi dan bagi. 


HAURI ISLAM
IRBID,JORDAN




No comments:

Post a Comment