Saturday, July 21, 2012

Mengemis kasihNya..

Ramadhan Kareem..

Hari ini, terdetik di hati nak kongsikan sebuah lagu yang sangat menjadi favourite saya dari dulu. Seingat saya, kali pertama saya mendengar lagu ini, ketika bermalam di rumah sahabat saya, saya mendengar MP3 miliknya. Kali pertama mendengar terus jatuh cinta dengan melodinya serta liriknya.



Istimewanya lagu ini, adalah pada LIRIKNYA...



Tuhan dulu pernah aku menagih simpati
Kepada manusia yang alpa jua buta
Lalu terheretlah aku di lorong gelisah
Luka hati yang berdarah kini jadi kian parah
Semalam sudah sampai ke penghujungnya
Kisah seribu duka kuharap sudah berlalu
Tak ingin lagi ku ulangi kembali
Gerak dosa yang menghiris hati
Tuhan dosaku menggunung tinggi
Tapi rahmatMu melangit luas
Harga selautan syukurku
Hanyalah setitis nikmatMu di bumi
Tuhan walau taubat sering ku mungkir
Namun pengampunanMu tak pernah bertepi
Bila selangkah ku rapat padaMu
Seribu langkah Kau rapat padaKu
Ya Allah…

Sangat menggambarkan tentang diri sendiri.Sekiranya dihitung dosa yang membelenggu diri ini, bisa jatuh terduduk,kerna letih mengiranya. Kesilapan demi kesilapan dilakukan. Moga bulan Ramadhan kali ini mampu membersihkan diri ini daripada dosa.

Perbanyakkanlah istighfar dan memohon ampun dariNya di bulan Ramadhan kali ini.. Moga Allah mengampuni segala dosa kita.. Amin...


Hadis daripada Abu Hurairah RA bahawa Nabi SAW bersabda: “Apabila tiba bulan Ramadan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup pintu-pintu neraka serta syaitan-syaitan dibelenggu.” (Riwayat Bukhari dan Muslim)
 Moga keampunanNYA dan syurgaNYA menjadi milik kita.. Amin..


Hauri Islam
Irbid, Jordan

No comments:

Post a Comment